Ve čtvrtek 12. června 2014 se konalo neformální setkání MeasureBowling, které má za cíl budovat evropskou komunitu okolo digitální analytiky a odtrhnout analytiky od počítačů k zábavě, kde je reportování už snad implementováno v softwaru bowlingu. Dorazilo 17 účastníků, kteří se navzájem moc neznali, což se po rychlém networkingu a pár pivech podařilo napravit.
Sešli se účastníci z různých firem a agentur: Airbank, AVG, Dobrého webu, Et Netery, Igloonetu, H1.cz, LMC, Sportisima, Statsoftu, Tipsportu a několik volnonožců (ty zmíním konkrétně, ať mohu přidat zpětný odkaz: Helena Papírníková, Lukáš Pítra a Filip Podstavec).
Na akci nebyly žádné prezentace nebo sponzorské příspěvky a zábava byla velmi volná. I přes velké soustředění na sportovní výkon jsem občas zaslechl účastníky diskutovat o práci. Diskuse o analytických nástrojích a zkušenosti s využíváním dat pro různé části internetového marketingu okořenili statistici ze Statsoftu (v březnu tuto firmu koupil Dell), pro které je web pole neorané a více analyzují data biologům a průmyslu.
Evropský rozměr akce
Podobný večer se konal v dalších 24 městech Evropy. Kromě Prahy to byl Belfast, Berlín, Brighton, Brusel, Budapešť, Kolín nad Rýnem Krakov, Dublin, Edinburgh, Grenoble, Helsinki, Leeds, Lille, Londýn, Lyon, Madrid, Manchester, Miláno, Milan, Montpellier, Mnichov, Nantes, Paříž, Utrecht a Varšava. Dohromady okolo 300 účastníků. V Praze byla akce teprve podruhé. Na minulé akci (14. listopadu 2013) nás bylo jen 6, tentokrát už 17. Nejlepším hráčem byl Radek Romer ze Sportisima s 194 body. V jiných evropských městech se zdá neměli vyšší skóre.
Nasbíraná data
Co bychom to byli za analytiky, kdyby z nás nevypadla nějaká čísla? Provozovatel bowlingu nám žádný report nedal, tak jsem si musel sbírat sám.
Report z akce Measure Bowling (ke stažení také v PDF).
Data hráčů jsou částečně anonymizovaná. Víte totiž, že maximum uhrál Radek (hráč P4). A klidně prozradím, že jsem P2 (ale piv jsem měl málo, výsledné skóre se mi rozhodilo spíše tím, že jsem pořád poskakoval mezi všemi, s kým jsem chtěl pokecat). Metoda sběru dat byla primitivní: zapisování na papír. To mělo své mouchy: asi dva záznamy her mi chybí a tabulky na monitoru bowlingu byly špatně čitelné.
S hrubými daty si můžete pohrát přes soubor CSV.
#NerdShirt
Součástí akce byla malá evropská soutěž o nejlegračnější nerdtričko. Peter O'Neill a Jim Sterne, kmotr webové analytiky, pak hlasovali, které se jim líbí nejvíce. Ve hře byly nějaké vouchery na Amazon a ASOS.
A prý jsem to vyhrál já a Olivier v Paříži . Tip: Jestli se vám to moje tričko líbí, můžete si pořídit novou verzi Bold Italic.
Za půl roku zase
Díky všem za účast, byla to příjemná akce. Přibližně za půl roku akci zorganizuji znovu. Sledujte pak můj Twitter nebo oficiální skupiny MeasureBowlingu na Facebooku, Linkedinu a Google+. Pokud byste chtěli za půl roku uspořádat MeasureBowling i v jiném městě, rád pomůžu a nasměruji na Petera a Nicolase, kteří stojí u zrodu akce.
Pingback: Třetí MeasureBowling v Praze 20. listopadu 2014 • Dlouhý chvost
Pingback: Report z třetího MeasureBowlingu v Praze • Dlouhý chvost
Tricko italic :))))) placem od smiechu ! Cool ! Nema chybu ;)